Dagen efter halloween

Min vardag | 2011-10-30 - 20:00:10


Bakis-söndag! Fast mådde riktigt bra idag när jag vaknade. Lördagens halloweenfest hos Malin&Björn började ju inte riktigt som jag tänkt mig.. Vid 8-tiden på kvällen just före jag skulle gå i duschen och sen börja fixa mig för kvällen så började jag skaka, må illa och fick kallt.. Usch! Gick iaf i duschen.. Men gav sen upp och tog en värktablett och gick och la mig en timme.. Klockan ringde vid 9-tiden och jag mådde så mycket bättre, lite skakig var jag nog ennu men sket i det och fixade mig färdigt och sen åkte jag till M&B! :) Massa olika färger blinkade genom fönstren när jag kom dit! Haha! Alla var ju inte utklädda men roligt endå! Karaoken var i full gång när jag steg in genom dörren! Och de hade bakat massor och fixat en "blodig" bål också! :) Glömde ju som vanligt att ta bilder på allt och alla, men vill man se några så finns de massor på Malins blogg här! Men snodde en bild från henne iaf! :P

Jag försöker sätta fast vampyrtänderna och Sussu a.k.a clownen står och är allmänt skrämmande :D

 

Jag skulle ju klä ut mig till en vampyr men det funkade ju inte, varken linserna eller huggtänderna satt ju bra, så sket i det då! :D Roligt hade jag endå!

 

Nu har jag just avnjutit världens godaste egenlagade "chicken pocket"! Tror jag aldrig har ätit så här gott! Fick idén av Malin som gjort samma sak tidigare där hemma! :)

 

Sallad, klyftpotatis, kycklingfilé, getost och djävulssylten!

Djävulssylten blev så god så jag trodde jag skulle svimma när jag åt! Mmmmm nam!


Passade också på att fixa ihop en kallröktlaxpaj! :)

Fått receptet av min faster! Och den är så god! :)

Botten:

½ Malaxlimpa

100g smör

 

Fyllning:

1 paket kallrökt lax

200g Philadelphiaost

1 burk créme fraiche

½ rödlök

lite dill

 

Bottnen ska mixas ihop i en matberedare eller med en stavmixer. Lägg ut den i en form.

Skiva laxen, hacka löken, blanda ihop alla ingredienser och smeta ut det ovanpå bottnen.

Färdigt!

 

Tänkte jag skulle baka muffins/cupcakes också men tror det får vänta tills imorgon! :)


Kommentarer
Postat av: malin

jeij hanna! du bloggar igen! ska l'nka ti dig från bloggen direkt! och visst är djälvulssylten god!! så perfa att tillreda den hemma ist för o sitta o vänta tusen år på amarillo :)

2011-10-30 @ 20:32:31
URL: http://malinfrandalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0